Zalety
zakupów w e-drogeriach
Z roku na rok coraz więcej osób decyduje
się porzucić tradycyjną formę robienia zakupów na rzecz szybkich i prostych
zakupów on-line. Co ciekawe, prym w tym zakresie wiodą nie tylko ubrania czy
elektronika, ale również… kosmetyki. Z licznych badań ankietowych wynika, że
zarówno kobiety jak i mężczyźni znacznie bardziej preferują zakup kosmetyków w
drogeriach internetowych, aniżeli w tradycyjnych sklepach stacjonarnych. Jakie
zalety (bądź wady) kryje w sobie to rozwiązanie? Czy rzeczywiście zakupy
on-line są wygodniejsze? Przyjrzyjmy się tej kwestii z bliska.
Po
pierwsze, a zarazem najważniejsze: oszczędność czasu.
Niewątpliwą zaletą kupowania przez
Internet jest oszczędność czasu – aby nabyć pożądany przez nas kosmetyk nie
musimy wychodzić z domu, a nawet wstawać z kanapy. Kwestia ta jest szczególnie
ceniona zarówno przez panie jak i panów, a zwłaszcza te osoby, które pracują w
miejscu zamieszkania. Drogerie internetowe umożliwiają nam szybkie zapoznanie
się z ofertą, porównanie różnych kosmetyków, wybranie odpowiednich produktów
dla siebie i domowników, aż w końcu zamówienie towaru wraz z dostawą – do domu
bądź do paczkomatu. Nie da się ukryć, że jest to doskonała opcja dla tych,
którzy nie lubią tracić czasu na dojazdy, chodzenie po sklepach czy stanie w
kolejkach.
Po
drugie: brak kolejek.
Wprawdzie o kolejkach wspomnieliśmy już
wyżej, ale nie sposób nie poruszyć tej kwestii w osobnych podpunkcie. Wielkie
wyprzedaże w sklepach stacjonarnych mają to do siebie, że „dopchanie” się do
półki z pożądanym produktem graniczny z cudem. Ogromny tłok sprawia, że
kosmetyki objęte promocją znikają w „zastraszającym tempie”, a te co zostają
nie nadają się już do niczego. W przypadku drogerii internetowych jest zupełnie
odwrotnie. Kupując on-line mamy pewność, że preferowany przez nas kosmetyk
przyjdzie do nas „w całości” – wszak pochodzi nie ze sklepu stacjonarnego, a
magazynu centralnego, odpowiednio zabezpieczony, bez śladów użytkowania.
Po
trzecie: szybka realizacja zamówienia.
Niektórzy z Was na pewno zaprzeczą,
twierdząc, że w sklepie stacjonarnym możemy kupić produkt znacznie szybciej i
do tego bez konieczności ponoszenia kosztów przesyłki. Oczywiście, zakup
kosmetyku w drogerii nie stanowi większego problemu pod warunkiem, że jest ona
dobrze zaopatrzona. Nie ma co ukrywać – internetowe magazyny kryją w sobie
znacznie więcej „perełek”, aniżeli tradycyjne sklepy. Jeżeli szukamy kosmetyku
„deficytowego”, istnieje większe prawdopodobieństwo, że znajdziemy je w
drogerii on-line, aniżeli stacjonarnej. Wbrew powszechnej opinii, realizacja
zamówienia trwa zazwyczaj kilka – kilkanaście godzin, nie zaś jak niektórzy
myślą – parę dni.
Po
czwarte: łatwy i szybki dostęp do informacji.
Nie ma co zaprzeczać, Internet umożliwia
nam znacznie szybszy, a zarazem łatwiejszy dostęp do wszelkich informacji
odnoszących się do danego kosmetyku. Większość drogerii on-line bazuje nie
tylko na obszernych opisach swoich produktów, ale również wiadomościach
dotyczących ich producentów. Można śmiało przyznać, że zakupy przez sieć są
bardziej „świadome”. Krótka informacja o produkcie zamieszczona na opakowaniu
bardzo często pomija istotne kwestie jak np. alergeny. Oglądając kosmetyki na
sklepowych półkach nie jesteśmy w stanie wyeliminować produktów potencjalnie
dla nas niebezpiecznych, gdyż najzwyczajniej w świecie nie mamy wszystkich
informacji do tego niezbędnych.
Po
piąte: pełna dowolność.
Zakupy internetowe mają to do siebie, że
możemy się „na nie wybrać” o każdej porze dnia i nocy, niezależnie do dnia
tygodnia. Nie mieliśmy czasu odwiedzić ulubionej drogerii w weekend? Kilka
minut wystarczy, aby dokonać zakupu w jej odpowiedniku on-line. W większości
przypadków, dostawa nie przekracza dwóch dni roboczych!
Po
szóste: liczne rabaty i promocje.
Drogerie internetowe kuszą nas licznymi
rabatami oraz promocjami. Ci, którzy lubią eksperymentować i ciągle poszukują
„czegoś nowego” mogą wziąć udział w specjalnych programach, których główne
założenia dotyczą testowania nowych kosmetyków. Dużym
udogodnieniem są także SMS-y z kodami promocyjnymi czy zniżki w postaci
wiadomości e-mail.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz